Kategorie produktów
System niepalny dla branży transportowej
{flike id=187}
Jednym z głównych profilów produkcyjnych BÜFA Composite Systems jest wytwarzanie uniepalnionych systemów poliestrowych, które spełnią najwyższe wymagania przeciwogniowe a z drugiej strony będą łatwe w przetwórstwie. Zastosowanie produktów niepalnych ma na celu ochronę życia ludzkiego oraz środowiska. Uniepalnione kompozyty zmniejszają ryzyko katastrofy budowlanej, kolejowej lub w ruchu lądowym.
Liczne katastrofy ostatnich lat obserwowane w branży transportowej w kraju i zagranicą pokazało jak bardzo ważne jest stosowanie w środkach transportu systemów uniepalnionych dla zagwarantowania bezpieczeństwa podróżnych.
Dla branży transportowej w szczególności do produkcji kompozytów montowanych w autobusach możemy państwu zaproponować najnowszy zoptymalizowany system uniepalniony produkcji BUFA Composite Systems na bazie żelkotu BÜFA-Firestop GC S 220-S i zywicy uniepalnionej BÜFA-Firestop 8170-W-1.
Zgodnie z filozofią BÜFA system niepalny nie zawiera szkodliwych dodatków tj. halogenki i trójtlenek antymonu. Grupa produktów została tak skonstruowana aby zapewnić optymalną ochronę antyogniową(w szczególności w laminatch stosowanych w komorach silników) zgodne z wymogami stawianymi w branży a z drugiej strony posiada doskonałe właściwości przetwórcze.
W systemie zastosowano specjalnie zmodyfikowane gradacje uniepalniaczy które z jednej strony efektywnie niepalniają laminat a z drugiej strony pozwolają na przetwarzanie jednej żywicy w kilku technologiach(tj. laminowanie ręczne, natrysk ciętego rovingu, RTM czy infuzja).
Oprócz dużej uniwersalności nowy system niepalny BÜFA cherakteryzuje się bardzo małą emisją dymów, niską lepkością oraz szybkim utwardzaniem w cienkich sekcjach. Dodatkową zaletą produktu jest niska gestość żywicy BÜFA-Firestop 8170-W-1 pozwalająca na wytwarzanie stosunkowo „lekkich” kompozytów niepalnych. Żelkot BÜFA-Firestop GC S 220-S bazuje na elastycznej żywicy izoftalowej i dostępny jest w szerokiej gamie kolorów.
Korzyści stosowania systemu uniepalnionego S220 / 8170-W-1:
- Produkt niepalny i nietoksyczny - zapewnia większe bezpieczeństwo dla podróżnych
- Fizjologicznie obojętny (utwardzony) - nieszkodliwy dla osób mających z nim kontakt
- W procesie rozpadu termicznego wydzielają się nietoksyczne gazy o niskiej gęstości - nie powodując ryzyka zatrucia
- Niska lepkość - zapewnia łatwe przetwarzanie na produkcji
- Niska gestość żywicy - można z niego produkować lekkie laminaty
- System uniwersalny do kilku technologii - można go stosować zarówno do laminowania ręcznego, form zamkniętych, natrysku
- Wysoka odporność na czynniki atmosferyczne - brak ryzyka zniszczenia powłoki laminatu przez środowisko zewnętrzne
- Żelkot dostępny w szerokiej gamie kolorów - możliwość dopasowania koloru powierzchni do innych elementów
- Wysokie parametry żywicy bazowej - wysoka odporność mechaniczna oraz na odkształcenia termiczne
System zgodny jest z następującymi standardami uniepalnienia dotyczącymi branży pojazdów mechanicznych:
- norma europejska 95/28/EG (Annex I – 7.2.1) (Palność materiałów konstrukcyjnych stosowanych w pojazdach mechanicznych)
- norma niemiecka DIN 75200, (Badania palności pojazdów w zakresie materiałów wykończenia wnętrz pojazdów)
- norma miedzynarodowa ECE-R 118 (Annex 6), (Badanie palności materiałów wyposażenia wnętrza niektórych pojazdów silnikowych)
- norma amerykańska FMVSS 302 (Palność materiałów stosowanych wewnątrz pojazdów mechanicznych)
- norma kanadyjska CMVSS 302 (Palność materiałów stosowanych wewnątrz pojazdów mechanicznych)
- norma francuska UTAC-Nr. ST 18-502/1 (Chapter 2.1) (Palność materiałów konstrukcyjnych stosowanych w pojazdach mechanicznych)
- norma europejska ISO 3795 (Pojazdy drogowe oraz ciągniki, maszyny rolnicze i leśne. Określanie palności materiałów stosowanych wewnątrz pojazdów)
Aby uzyskać więcej informacji na tematy opisywane w artykule, prosimy o kontakt z autorem artykułu oraz z naszymi Doradcami technicznymi.
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowościach na naszej stronie raz w miesiącu oraz mieć wgląd do archiwum: Dołącz do Newslettera
|