Image

Dzięki współpracy z francuskim producentem samolotów LH Aviation, DSM Composite Resins  wchodzi w branżę lotniczą. Stało się to możliwe dzięki opracowaniu nowej grupy żywic serii TURANE, utwardzanych w temperaturze pokojowej, pozwalając na łatwiejszą i szybszą produkcję części kompozytowych. LH Aviation będzie stosować żywice TURANE do swojego najnowszego samolotu LH-10 Ellipse.

Foto: www.nedtrain.nl

DSM opublikował informację o najważniejszych korzyściach wynikających z zastosowania kompozytowych paneli używanych do budowy frontów i tyłów używanych przez NPSP Composieten B.V. w wagonach nowej generacji pociągów holenderskiego Intercity.

Przy zastąpieniu dotychczas stosowanych części metalowych elementami kompozytowymi następuje redukcja masy o około 1.000 kg, która przekłada się na oszczędności eksploatacyjne i korzyści dla środowiska. Badania prowadzone przez holenderskiego operatora NedTrain wskazały istotne zalety użycia nowych części:

Image

Żywice poliestrowe i winyloestrowe znajdują swoje zastosowanie nie tylko w sprzęcie żeglarskim w wydaniu „leasure” lub „cruiser”. W październiku ubiegłego roku żywice DSM zastosowane zostały do budowy dwóch wyczynowych kadłubów ślizgów lodowych. Wkładki bojerów wykonane zostały metodą infuzji żywicą serii Synolite 1967 zaś do ich połączenia z kokpitem użyto kleju poliestrowego produkcji BÜFA typ 740-0139

jecW dniach 1-3 kwietnia rozpoczynają się w Paryżu największe w Europie targi branży kompozytów JEC Composites. Wśród wielu wystawców nie zabraknie oczywiście europejskiego lidera w produkcji specjalności poliestrowych: BÜFA Reaktionsharze. A skoro  BÜFA to również Baltazar. Zapraszamy gości z Polski do odwiedzenia naszego stoiska 2. i 3. kwietnia. Będziemy do Państwa dyspozycji od godz. 9.00 do  15.00 na stoisku L55.  Jeśli chcecie abyśmy zarezerwowali dla Was czas na spotkanie prosimy o wcześniejszą informację na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.