Image

Dzięki współpracy z francuskim producentem samolotów LH Aviation, DSM Composite Resins  wchodzi w branżę lotniczą. Stało się to możliwe dzięki opracowaniu nowej grupy żywic serii TURANE, utwardzanych w temperaturze pokojowej, pozwalając na łatwiejszą i szybszą produkcję części kompozytowych. LH Aviation będzie stosować żywice TURANE do swojego najnowszego samolotu LH-10 Ellipse.

Spośród kilkunastu żywic testowanych przez LA Aviation, produkty DSM pozwoliły na wyprodukowanie  wyrobów lżejszych i lepszej  jakości przy jednoczesnym skróceniu czasu produkcji. TURANE są w wielu aspektach lepsze od żywic epoksydowych i w niedługim czasie powinny znaleźć swoje szerokie zastosowanie przy produkcji małych samolotów. Aby to było możliwe DSM przeprowadził serię badań potwierdzających świetne właściwości mechaniczne w połączeniu z możliwością produkcji w technologii infuzji podciśnieniowej i utwardzaniem w temperaturze pokojowej. Aktualnie żywice TURANE i LH-10 Ellipse przechodzą proces certyfikacji zgodnie z europejskimi normami CS23, które gwarantują bezpieczeństwo i jakość konstrukcji samolotu. Po uzyskaniu certyfikatu DSM oficjalnie wprowadzi te produkty na rynek.

Oto kilka zdjęć nowego LH-10 Ellipse:

Image

Image

Superlekka konstrukcja dzięki zastosowaniu kompozytów.

Image

LH-10 Ellipse sprzedawany jest również w wersji do samodzielnego montażu. Czas montażu, nawet dla mało doświadczonych, nie powinien przekroczyć 600 godzin.

Image

Kadłub po wstępnej obróbce.

Żywice TURANE to produkt, który mimo młodego wieku zdążył wygrać już dwie, bardzo prestiżowe nagrody: 

icon DSM Innovation and Technology Award / Germany

icon DSM Innovation Award in China Compositex Expo

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją żywic TURANE również dla przemysłu motoryzacyjnego:

icon Fast track to Advanced Composites in Automotive Applications (1.31 MB)