Skip to main content

DSM oferuje poprawę parametrów i ochrony środowiska dla holenderskiego InterCity

Foto: www.nedtrain.nl

DSM opublikował informację o najważniejszych korzyściach wynikających z zastosowania kompozytowych paneli używanych do budowy frontów i tyłów używanych przez NPSP Composieten B.V. w wagonach nowej generacji pociągów holenderskiego Intercity.

Przy zastąpieniu dotychczas stosowanych części metalowych elementami kompozytowymi następuje redukcja masy o około 1.000 kg, która przekłada się na oszczędności eksploatacyjne i korzyści dla środowiska. Badania prowadzone przez holenderskiego operatora NedTrain wskazały istotne zalety użycia nowych części:

  • Kompozytowy panel przedni pozwala zaoszczędzić około €200,000 na konstrukcji i kosztach utrzymania w cyklu życia pociągu
  • Obniżenie kosztów przejazdu o €0.50 na 1 kg / rok
  • Obniżenie emisji CO2 na kilometr

  Foto: www.npsp.nl

Żywice DSM są przetwarzane przez NPSP w połączeniu ze specjalną technologią wykorzystującą wspomaganie vacuum aby zredukować wagę elementów do minimum.

 Więcej informacji na ten temat na stronie DSM Composite Resins .