Jest nam niezmierni miło poinformować o kolejnej, prestiżowej nagrodzie Orła Wprost, przyznawanej dla tych, którzy wnoszą szczególny wkład w rozwój gospodarki, regionu oraz kraju, oraz którzy w swojej działalności spełniają najwyższe standardy.
Geneza nagrody:
ORŁY WPROST to nawiązanie do wyjątkowego wyróżnienia, które otrzymał wydawca "Wprost", Michał Maciej Lisiecki, od Instytutu im. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego za to, iż w codziennej działalności dowiódł, że prowadząc biznes, można nieść białoczerwoną flagę wysoko, być patriotą i działać na rzecz Polski.
Symbolem wyróżnienia stało się godło Państwa Polskiego - wizerunek Orła Białego - które wisiało w siedzibie Prezydenta i Rządu II RP od roku 1945 przy 43 Eaton Place w Londynie, tzw. "Zamku".
Aliancys to nowa marka powstała po połaczeniu sił przez CVC Capital Partners oraz Royal DSM. Począwszy od 10 stycznia 2016 roku wszystkie produkty oznaczone logo DSM będą miały nową szatę graficzną z nowym logo:
Zmiana grafiki dotyczy również kart technicznych oraz materiałów komercyjnych.
Nie ulegają zminie doskonale Państwu znane nazwy wszystkich linii produktowych takich jak Synolite, Palatal, Atlac.
Produkty wykonane z materiałów kompozytowych GRP oferują znaczne korzyści dla środowiska naturalnego, ponieważ charakteryzują się niską wagę, dobrymi właściwościami mechanicznymi i doskonałą odpornością na korozję. Przykładowo, kompozyty stosowane w samochodach może znacznie zmniejszyć ogólny ciężar auta - nawet o 40% w porównaniu do stali.
W okresie eksploatacji samochodu, oznacza to kilka tysięcy i więcej litrów paliwa oszczędności i zmniejszenie emisji szkodliwych spalin. Dlatego producenci samochodów do produkcji wielu elementów zaczęli stosować kompozyt jako alternatywę dla innych materiałów, takich jak stal czy aluminium.
W 2003 roku, firma BASF dokonała kompleksowej analizy złożonej części (pokrywa bagażnika do Mercedes), w stosunku do takiej samej części wykonanej ze stali i aluminium. Badanie dotyczyło wszystkiego począwszy od producentów surowców aż do recyklingu. Po głębokiej analizie produktów wykonanych z różnych materiałów ekonomia i ekologia wskazały na kompozyt jako produkt idealny pod względem rozwoju i przyszłości.
Producenci pojazdów użytkowych to pierwsza grupa w sektorze motoryzacyjnym który w pełni wykorzystuje zalety GRP jako materiału konstrukcyjnego do budowy kabin samochodów ciężarowych i elementów nadwozia. Każdy kilogram zaoszczędzony w wadze kabiny oznacza wzrost kg ładowności. Kompozyty mogą również zastąpić elementy stalowe pod maską samochodu.
Przy spełnieniu wszystkich kryteriów, takich jak zachowanie odpowiednich parametrów wytrzymałościowych, kompozyt może być stosowany do wytwarzania misek olejowych silnika oraz pokryw zaworowych (przykład - miska olejowa musi być w stanie utrzymać ciężar silnika), ale wartością dodaną są również korzyści dla środowiska. Są to obniżenie poziomu hałasu i poprawienie sprawność silnika, ponieważ silnik nagrzewa się szybciej i szybciej osiąga wydajność optymalną, ze względu na niższy ciężar silnika spala się również mniej paliwa podczas rozruchu zimnego silnika.